Long time, no see

Oj, vad lat jag blivit med att blogga. Efter en mycket jobbig period november-december-januari-februari har jag fått någon form av posttraumatiskt stressyndrom, tror jag....När jag inte jobbar så mycket, trodde jag att jag skulle få en massa energi till annat. Men så blev det inte. När vårsolens strålar kommer in i vårt hus blir jag bara trött och sur. Jag ser mina smutsiga fönster, mina dammlager på ca 1 cm och allt annat som är så himla tråkigt. Tänk, att man kan föredra att sitta och förbereda lektioner och rätta tenter om alternativet är att städa huset. Ack ja.

I något skede funderade jag ju faktiskt på, om jag kommer att ha någon familj kvar efter den jobbiga perioden. Jodå, de bor fortfarande kvar och de har inte heller lyft ut mina saker på verandan när jag kommit hem från jobbet. Nizzan 2 tyckte dock att jag skulle gå ut och gå en kväll, han tyckte att det var lugnast för alla parter. Och så var ju slutligen lönen för mina kvällstimmar en välkommen gäst på bankkontot. Om man blundar för att jag bott på hotell en kväll i veckan i ca 10 veckor. Och blundar för de helger jag ägnat åt att förbereda jobbet. Men som sagt. Tili tuli ja tili meni. Kommer det in något extra, går det ut lika fort.

Nizzan 1 ska välja sina tillval. Tänk, att han inte vill välja som morsan vill. Konstig tonåring.

Sedan hösten har jag gått på cirkelträning en kväll i veckan. Frida Öhman, du är en toppenledare! Även jag, som hade 6 i gymnastik och avskydde gymnastik som pesten har tagit mig dit varje gång jag haft möjlighet. Dessutom har jag tillbringat några söndagar med maken på FC:s gym. Samt stretchat och promenerat och övat mina djupa muskler. Resultatet? Senast påstod vågen att jag gått upp dryga 2 kg sedan mitten av januari. VAd lära vi därav? Att man inte ska motionera. Då blir man så hungrig att man äter för mycket gott så man blir tjock. Men å andra sidan. Min rygg är mycket bättre i skick än den var i höstas. Jag kan stiga i och ur bilen utan att behöva halta varje gång. Så jag lär väl få fortsätta. Men hur jag ska orka köra till gymmet en gång i veckan efter att Arbis-kursen slutar nu till påsk, det vet jag inte. Det är illa nog att försöka stiga upp en halv timme tidigare för att ta sig till simhallen en gång i veckan.

Kommentarer

  1. Här har jag inte alls fått lägga mej i tillvalsämnena! A visade inte pappret åt mej heller...men så fick han komma hem med det på nytt, så jag skrev under. Fixade J:S i morse....
    Jag går på vattenjumppa en gång i veckan. Det är det enda jag klarar med min reumatism. Det är tordagskvällar...
    Vi syns

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider