En vän lämnar oss..

KYG och LYG har varit våra tjänare i många år. Vissserligen var de ordentligt medkörda när de flyttad in. Men nu närmar de sig båda 600 000. LYG kommer ineatt klara det strecket. Bildoktorn säger att LYG måste genomgå en dyyr operation eller så låter vi henne dö. Alltså står vi inför en stor utgift.. återigen funderar jag på alternativet att flytta till stan. Men herr Nizze understöder  inte det. Det var dagens chock. I övrigt har vi plockat stenar, jag har städat vinden, klippt gräset.. och fått litet sol, för vädret har varit fint. Det blev dagens gym.
Lyssnade på en gammal Factoryskiva från 1979. Då var jag 18.  Tänk, att jag totalt missat deras sång om lesbisk kärlek och motståndet mot den. Och att man måste vara som alla andra för att bli accepterad.
 Jag hade inget som helst minne av att sådant diskuterades när jag var 18. Däremot mindes jag Efter plugget och Vi sticker...
Intressant flashback.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider