Hemma igen

Vilken vecka. Måndag kväll möte, tisdag kväll jobb och övernattning i Vasa. Jag gick och lade mig redan vid 8-tiden i går kväll. Det är rätt skönt att övernatta på hotell ibland, just för att man inte har så mycket annat att göra än att duscha och lägga sig och se på TV. I går kväll såg jag på en version av "Ung och bortskämd". Minns inte kanalen, men det var amerikanska rikemansdöttrar som blivit utkastade av sina familjer,. Nu skulle de lära sig att uppföra sig, handla själva, städa själva. Vissa bara struntade i sina uppgifter, medan andra slutligen fattade att uppskatta vad städerskan gjort för henne tidigare. Inte en serie jag skulle ha uppskattat i vanliga fall, men i går kväll var den helt perfekt.

I kväll var jag på en träff med anhörigföreningen. Hade lovat berätta om hur det är att vara anhörig till någon som varit utbränd. Känns alltid litet jobbigt att lämna ut sig själv och sin familj. Samtidigt väljer man ju hur mycket man berättar och kanske hjälper andra att sätta ord på sina känslor. Det brukar vara intressant att dela upplevelser kring sådant här när man är i en grupp som man märker förstår.

Ännu en lång arbetsdag i morgon och så en ganska späckad helg. Hoppas verkligen att jag får en lugn påsk. Jag börjar bli helt slut och glömmer allt mer av det jag borde hinna med på jobbet. Hoppas bara att jag inte håller på att bli senil...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider