Long time, no see

Så har jag då redan arbetat ett par veckor och är inne på tredje arbetsveckan. Förra veckan var intensiv med arbete tre kvällar och möte en kväll. Gissa om jag städade på fredag kväll? Nä. Jag var helt slut. Skulle förbereda lektioner på lördagen, men nej.
Det hela började med att Nizzan 2 meddelade att hans skrinnskor var för små. Och varför hade ingen sagt det till mig tidigare? Jag hade ju frågat tidigt i höstas om båda gossarna har tillräckligt stora skridskor, jag frågade vid jultiden och jag frågade i mellandagarna. "Jaja", blev svaret. Nu påstod Nizzan 2 att INGEN frågat honom. Jag menar. Nizzan 2 är ju snart 13 år och borde väl förstå sitt modersmål?

Så: förmiddagen gick åt till att handla. Kom hem vid 12-tiden, det var dags att laga lunch och städa litet. Herr Nizzan var också i farten med städningen och då plötsligt blev det liv i luckan. Det var SÅ råddigt i ett skå och det ligger SÅ mycket gamla kläder där. Varför är de där och de borde städas bort. Gissa vilken blick jag fick, när jag sa att han får så gärna sortera de där gamla kläderna. Och jag, med min kvinnliga logik förstår inte varför JAG skulle göra det. JAG som nu just nu jobbar 10 timmars arbetsdagar 3 dagar i veckan och dessutom förbereder mig några timmar varje helg. Nåjo. Bra att herrarna Nizzan märker vad som borde göras ibland. De brukar annars undra varför jag alltid sätter mina semesterdagar på att - just det - städa. Nå, det var inte nog med det, denna lördag. Vi fick gäster på eftermiddagen, gossarna skulle skjutsas till hockeyplanen, blev bortbjudna på kvällen... så jag hann med nöd och näppe skida en halvtimme. Ni vet, det är ju så viktigt att man motionerar för att orka med sin stressade vardag.
Nå, på söndagen skulle jag ha iväg Nizzan 1 till kyrkan. Men se, nej, det ville inte han. Vad gjorde jag då? JO, då satte jag igång med jobbet och se - fyra timmar senare hade jag veckans lektioner färdigplanerade och uppsatserna rättade. Och så hann herr Nizzan och jag med ett gympass på eftermiddagen.

Just nu skriver jag faktiskt blogg på arbetstid. Jag hade egentligen undervisning, men ingen av mina studerande dök upp, så jag har suttit och jobbat med annat och väntat på att någon eventuellt skulle dyka upp. Nu konstaterade jag dock att lektionen är slut, så jag får göra vad jag vill en stund... :D

(kan påpeka att det inte är lektionerna jag slet för i helgen som inhiberades)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider