Länge sedan sist

Oj, så tiden går. Jag vet inte om det är lättja, eller att jag haft mycket att göra. Det är i alla fall nästan en månad sedan jag senast skrev i bloggen. Än mindre har jag publicerat och kommenterat de trevliga kommentarer jag fått.

Hösten har gått. Morgnarna börjar bli allt mörkare. I augusti var det ljusa morgnar, nu är det ganska mörkt när jag startar bilen för att åka till jobbet.

Varmt och vackert har det faktiskt varit tidvis. Däremellan höststorm. En vanlig höst, alltså. Folk omkring mig har plockat blåbär och lingon i mängd och massor. Själv har jag plockat summa tre lingon som jag åt när jag var ute och gick en vacker söndag. Jag känner mig lat, men tycker att jag har nog med de svarta vinbär och krusbär som jag kokat saft av, samt de äpplen som jag med jämna mellanrum lagar äppelmos av. Än finns många äpplen kvar på träden, så än lär det bli många satser äppelmos. Således behöver jag inga lingon...

Mina planer på att springa loppet Sju Sjöar den 30 september har jag övergivit. I söndags sprang jag 9 km, det gick bra. Likaså gick cirkelträningen på måndagen bra. Däremot har jag haft svårare att komma mig ut på träningsrundor efter det. Tog korta promenader på måndag och tisdag, sedan gick jag bara till och från järnvägsstationen på onsdag och torsdag, i går blev det bara en kort promenad och i dag blev det en normal promenad (45 minuter), men ingen löpning. Får bara konstatera att jag inte har karaktär nog att träna för ett lopp på 14 km.

I dag har jag kokat äppelmos och bakat två äppelpajer samt shoppat med föräldrarna. Det känns säkert väldigt bittert för gamle far att inte få köra bil. Det kan inte vara roligt att vara beroende av att någon annan skjutsar en dit man vill.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider