Fortfarande datorkrångel

Historien Microsoft fortsätter. Microsoft Outlook fungerar inte på jobbdatorn, inte heller PowerPoint eller Word. Och givetvis går det inte att printa, något fel i drivrutinerna eller parametrarna.  Tre herrar har satt ett antal arbetsdagar på min eländiga dator och nu har jag inte sett dem på en hel vecka. Tur att man har en gammal, eländig jobbdator som fungerar.

Snuvan börjar snart vara över för denna gång. Var på cirkelträning i går och nu börjar träningsvärken komma. Ute droppar det, töväder...Och i morgon börjar årets tuffaste period, igen en gång. Många kvällar jobb. Men det ska nog fixa sig i år också. När det är dåliga tider kan man ju inte börja sjukskriva sig.

Nu ska jag sätta en plåt semlor i ugnen - ja, en ledig kväll så kom jag på det...Har inte bakat på månader. Och så borde jag hinna hälsa på kära mor också. Men det kan jag kanske göra så länge plåten är i ugnen, annars har hon nog gått och lagt sig när jag är klar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider