Midsommarafton

Nu har jag 5 arbetsdagar kvar före semestern. Tjuvstartade litet och var till Stockholm för två veckor sedan. Vi flög Vasa-Helsingfors-Stockholm av den enkla anledningen att vi då fick biljetter för ca 600 euro, hela familjen. Vi hade dock problem med incheckningen av bagage i Vasa. Ändå lyckades flygbolaget få med våra väskor till Stockholm med samma plan.

Framme i Stockholm åkte vi flygbuss in till centrum och så tunnelbana ut till Hornstull, eftersom vi skulle fira svägerskans 50-årsdag ute på Söder. Husbolaget har en trevlig gästlägenhet. Det är verkligen lyckat. Då kan man vara nära dem man besöker, men ändå ha privatliv och framför allt ge värdarna privatliv.

På lördagen tog vi en runda i staden. Vi firade dock inte Madeleines och Chris' bröllop. Vi undvek den delen av staden, men såg i alla fall Drottninggatan och Kaknäs tornet och dylikt. På kvällen var det ett litet kalas. Vädret var strålande, det var först på natten som det började regna.  Jag hade trevliga bordsgrannar och sällskapet i övrigt var mycket trevligt. Sönerna fick bekanta sig med sina kusiner och en av deras kompisar som är i samma ålder. På söndagen drog ett ordentligt åskväder över staden, men då var jag och svägerskan på ABBA-muséet. Jag var inte särskilt imponerad av museet. Visst gillade jag musiken och skulle jag ha vågat ställa mig upp och sjunga karaoke inför publik, skulle det ha varit roligt. MEN. Jag säger MEN. Man måste ju bespara sin omgivning något. 195 kronor kostade kalaset. Köpte en T-tröja för ca 250 kr. Skulle jag ha velat ha en T-tröja där det stod "I was her first 2013" skulle den ha kostat 100 kronor med. Så, kapitalistiskt så det förslår. Men ABBA gillar jag i alla fall. Men jag tror inte jag besöker museet igen.

Senare på dagen åkte vi till bekanta i Huddinge. Dem har jag inte sett på flera år, och pojkarna hade inget att prata om. De har inte setts på kanske 10 år.

På måndagen hann vi med en shoppingrunda inne i Gamla Stan, innan det var dags att åka hemåt.

Och... nu är det midsommarafton, så jag ska gå i bastun och sedan packa väskan. Vi ska ha knytkalas en bit bort. Jag står för de alkoholfria dryckerna. Har ca 4 liter cider och 3 liter lemonad. Har en känsla av att det räcker. Ingen brukar orka dricka så hemskt många liter av alkoholfria drycker. Dessutom är vi ett städat gäng med småbarn inblandade, så det lär inte gå så mycket av den andra sorten heller. Huruvida tonåringarna tänker komma med, får vi se. Hoppas de kommer och äter med oss i alla fall.
Trevlig midsommar!

Kommentarer

  1. Här ska vi till Terjärv..kusin A:s villo...hoppas på att ungdomarna ska med...vi ska se nu. Men det blir efter "föusjobbet" C är o mjölkar i helgen o hela nästa vecka. Pengar behövs.
    Ha en fin midsommarafton

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider