Lillajulafton

Så är då lillajulen här. Tänk, vad den här dagen gått fort. I går kväll var vi på After Eight i Jakobstad på Bistro Bohème. God mat, trevligt sällskap. Vad kan man mer begära av en fredag kväll? After Eight är ju ett drogfritt ställe, så det enda som dracks, var alkoholfritt. Ändå verkade folk trivas väldigt bra där. Eller så var just det orsaken....man UMGICKS,

Trots den lyckade fredagkvällen har jag hela dagen känt mig STRESSAD. Det är typiskt mig denna tid på året. Får pressen att jag borde storstäda, göra fint... Nu struntade jag slutligen blankt i allt sådant och i stället plockade jag bara fram litet julprydnader och satte ut uteljusen och var och handlade. Ja, och så har vi kokat en stor kastrull ärtsoppa. 12 liter blev det... Dit gick hela dagen i alla fall. Lillajulgubben har också varit och hälsat på... jag fick inget, konstigt nog. :)

Kommentarer

  1. vad gör man med 12 liter ärtsoppa?? kan förstå ett par-tre liter, men 12?? märks väl inte att jag själv äter ärtsoppa så sällan det bara går? ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider