Solsken

Åh, vad skönt att få se solen! Idag har jag hunnit vara ute i solen innan det blir mörkt igen. Man blir något deprimerad av mörkret. Mörkt när man åker till jobbet, mörkt när man åker hem... All sol mottages med tacksamhet. Funderar på att hänga ut julgransbelysning i något träd där ute, allt för att lätta på mörkret. Nåja, deprimerad....den som upplevt en riktig depression skulle knappast kalla min melankoli för depression, jag vet. Likaså betyder "utbrändhet" något helt annat för den som upplevt det "på riktigt". Hur som helst. Jag har ingen lust att göra något, trots att julen snart står framför dörren. Baka lussekatter och pepparkakor brukar ju vara roligt - men just nu känns det inte alls så. Hoppas glädjen att bereda sig för julen snart dyker upp. Paniken för städning och julkappar vill jag inte ha i år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider