Favorit i repris

Ensam i stan. Gossarna har skolkonsert i kyrkan hemma just nu. Kollekten ska gå till Haiti. Den svikande modern prioriterade tentövervakning och övernattning i stan igen. Trött, trött och åter trött. Kvällsmaten, som kunde ha avnjutits på en pizzeria, i en trevlig restaurang eller på en hamburgerbar blev en räksallad på rummet vid datorn. Tänkte först ta med tenterna och rätta dem, men så tänkte jag: Varför i hela friden ska jag offra mina kvällar på jobb.
Hur som helst tänkte det gå galet när jag kom till hotellet. Hade bokat ett -faktiskt - förmånligt rum via weebben. Först hittade de inte min bokning. Hade skrivit förnamn på efternamnets plats. Tala om alzheimer. Nå, när han sedan drog mitt bonuskort sa han att priset var hela 72 euro högre än det som stod på webbsidan. Gissa om jag höll på att hoppa i taket. Nå, jag hade ju printat ut bokningen från datorn så han såg ju att där stod 50 euro och inte 122. Man ska nog alltså ha med sig bevis på vilket pris webben lovat!

Köpte en bok av Åsa Larsson och så min veckotidning. Nu ska jag lägga mig framför TV:n och njuta av min egen kväll. I morgon är det jobb igen. Majoriteten av mina studerande har dock meddelat att de inte kommer i morgon, så jag borde egentligen jobba med interaktiva övningar till dem. Men.... nu är jag ledig. Med tanke på att vi ännu inte fått något kollektivavtal, är det inte värt att jobb ihjäl sig. Rätt vad det är, blir det strejk....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider