Olympiska Lekar

Sonen kom inrusande i vårt sovrum sådär halv ett i natt: Vet ni hur ställningen är i dubbeljakten? Jag sov, så jag var föga intresserad "could not care less". I morse vaknade jag kl. 7 och var uppe och kollade text-TV. Tydligen ville han väcka oss för att berätta att TRE finländare avbrutit. Glad blev man ju inte direkt. En bekant säger att det blivit mycket roligare att se på OS sedan hon började hålla på Sverige. Kanske jag ska bli landsförrädare och göra det också. Bara för att det ska vara roligt att se på OS. Jag menar: Matti Hautamäkis flopphopp på 104 meter..... Samtidigt tycker jag Mikael Nordman var litet elak mot de finländska damerna i dagens Vasablad. Aino-Kaisa Saarinen höll ju sig dock ungefär på sin nivå i jaktstarten. Slog ju till och med Kalla på fristilsdelen. Femma är väl helt OK, eller? Och Roponen tycker jag inte floppade i inledande, hon blev ju sjätte. Det är också hennes nivå. Att Ahonen inte klarade av att ta sin OS-medalj, det sörjer jag med honom. Utan honom skulle ju Finlands backhoppningslag VERKLIGEN ha floppat. Fyra i OS är ju helt OK, synd bara att det är bara medaljer som räknas. Men vi har ju en medalj, heja Peetu! Efter det här måste man väl börja se på halfpipe. Minns ni curlingflugan efter OS i Turin??

Nu skriker en av sönerna för att förbindelsen är dålig, youtube för långsam. Jag ska sluta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider