Påsklördag

Tredje dagen ledig. Torsdagen gick åt till städning, fredagen tog jag det lugnt, var ute en hel del och i dag har jag vikt kläder och manglat lakan. Har inte varit ute alls. Inga motionspoäng i jobbets kampanj idag. Synd, för jag borde ha fått ihop några poäng för att nå min målsättning. WiiFitPlus säger dessutom nästan varje dag att jag ökat i vikt....

Ikväll blir det antagligen påskbrasa, i övrigt inget speciellt program. KÄnner mig rätt trött och håglös. Troligen snuva på gång. Hur som helst, så har snötäcket minskat betydligt. Ännu på tisdag kväll var jag ute och skidade på skaren..

Problem med bilen igen. Suck. För knappt två månader sedan fick vi nytt kretskort till växellådan. Någon vecka efter small någonting i motorn. Det var inget allvarligare, det fixades snabbt. Nu är det dock växlarna igen. Bilen hoppar och skuttar... suck, säger jag. Vi hade inte tänkt köpa ny bil ännu, men när man får slänga ut en tusenlapp i månaden i service blir det så man börjar fundera på vad det skulle kosta att låna till en nyare. Ibland är det skräp att inte bo i centrum av Helsingfors där man kan använda sig av metro, spårvagn och lokalbuss. Å andra sidan är livskvaliteten ute på landet i Österbotten en helt annan. Jag skulle aldrig må lika bra där.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider