Vår, vår, vår

Eller rättare sagt kunde man kalla det aprilväder. Knappast har vulkanen något med detta snöväder att göra. Jag har varit med om snöväder den 15 maj. Men visst är det skrämmande att se, hur ett vulkanutbrott på Island påverkar oss här. Det var inte så länge sedan som jag sa, att det vore intressant att återse Island. Var där 1985...Nu tror jag inte att det är så lockande.

Bevistade Jakobstads marknad igår. Det blev en dyr historia. Dvs. denna vecka har blivit en dyr historia och jag mår illa av att slänga ut pengar. Speciellt om jag köper till mig själv. Det blev en utedräkt från Anttila samt varsitt par "streetskor" åt grabbarna i onsdags. Yngre sonen gillade inte sitt par, men när jag erbjöd mig att själv använda dem (vi har nästan lika stora fötter), så dög de plötsligt. I går blev det joggingskor både åt mig och grabbarna. Nästan 300 euro blev den affären. Usch, jag ångrar att jag inte gick till någon av marketarna och köpte billiga skor. Fast jag vet ju hur det är med dem i slutändan. De skaver och är tunga och ger inget stöd och är tunna så krossgrus går igenom och ger skavsår.... Och en positiv sak: Om pojkarna vuxit ur sina skor nästa vår, så har jag två par jag kan använda som ombyte.... Dagens väder inbjuder inte till joggning, jag får nog ta fram mina vinterskor om jag ska ut. Inte vill jag förstöra mina nya. Hoppas ungarna är lika vettiga.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider