Valparna flyttade ut

Klockan fyra på torsdag morgon väcktes jag av fem skällande valpar. Det skulle väl i sig inte ha varit så hemskt, men jag hade mått illa tidigare på kvällen och sovit dåligt. Valparna höll på ännu klockan fem. Då beslöt jag att stiga upp och göra mig klar att åka till jobbet. När jag kom ut i hjälpköket var valparna SÅ glada och ville umgås. Vi ha blivit väckta vid fyra eller fem de två senaste morgnarna också. I kväll flyttade vi ut valparna och modern till garaget. Valparna verkade inte så ledsna, men Tessa försökte med alla medel få komma in till oss och sova i vår säng i stället. Bör tilläggas att garaget är varmt, ca 15 grader, och de har en madrass att sova på. Likaså finns mat och vatten. För säkerhets skull ska dock sonen, som bor granne med garaget, få flytta in i arbetsrummet i natt. Vi förväntar oss gnäll och skäll.

Undrar förresten hur man ska klara av att göra fem valpar rumsrena.....

Har inga bilder nu, har inte hunnit. Jag har varit på resa till Helsingfors och Åbo, dessutom har vi firat en tolvåring. I kväll var det tredje gången gillt. Min motion har det blivit litet sämre med denna vecka. Hann dock skida en halvtimme innan gästerna kom i kväll. Just nu känns det som om jag inte skulle orka med allt jag har på "att göra-listan" den närmaste tiden. Det är dels kläd- och persedelvård (vika, stryka, sätta i skåp) som försummats i över en vecka. Dels är det jobb och dels litet privat engagemang på kvällarna. Men kanske, kanske det går den här perioden också.

Kommentarer

  1. åå va sööta valpar :) Ere blandras? Å va e mamman isf å va e pappan? :) E alla reserverade? taacksam för svaar :) h. Netti
    www.jeaanetteeisabellee.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ja, de är blandras. Mamman är blandning mellan lapphund och spets, pappan är spaniel, King Charles Cavalier (eller något ditåt). Än så länge ha vi ett par lediga (det finns två flickor och en pojke att välja på)

    SvaraRadera
  3. Okeej :) Hur mycket kostar dom? :)

    SvaraRadera
  4. 200, men då ser vi till att de vaccineras när de är 12 veckor så det ingår.:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider