Valpuppdatering och litet annat






Ja, nu har valparna börjat gå på upptäcktsfärd också i resten av huset. Det betyder att vi måste vara beredda på pölar över allt, komma ihåg att stänga dörrarna till hjälpköket samt vara tålmodiga med gnäll och skäll... Fortsättningsvis gillar de mamma Tessas spenar. Nu behöver det dock inte längre ske på madrassen i hjälpköket, utan det blir litet här och där när Tessa känner för det. Man märker också att valparna börjar öva upp förmågan att sätta sig i respekt. De skäller och bits och morrar.

Det finns fortfarande tre stycken valpar som inte är "bokade". Gratis ger vi dem alltså inte, allt för att försöka se till att de får god vård. Vi kommer dock att se till att de blir vaccinerade, så det ingår i så fall i priset.

Och jag själv då? Jag jobbade kväll i går, sov över på hotell. Vad hände kl. 4 på morgenen? JO: jag vaknar och har diarré. Harmade så att jag inte kunde äta allt jag ville äta vid frukosten, även om magen mådde bättre redan då. Nu är jag bara trött. Blir tydligen ingen motionsrunda i kväll heller. Men det kanske är vettigt när man har haft magproblem och är litet svag?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider