Vintersemester

Nu har jag ett par dagar vintersemester. Började dagen med en liten skidtur i det hemlagade spåret, så nu har jag samlat litet poäng i jobbets motionskampanj. I fjol blev jag motionsmagister, i år borde jag ju satsa på att bli motionsdoktor då. Det lär nog bli problematiskt, jag har inte möjlighet att sätta så mycket tid på motionen, eftersom tre timmar per dag går åt till att köra till och från jobbet.

För att återgå till Tessa och hennes valpar, så kan jag berätta att hon i natt för första gången kom och sov med oss i stället för med valparna. Ja, hon är mycket bortskämd, hon får sova i vår säng....Valparna blir allt mera lekfulla, så snart får vi nog låsa in dem. I april hoppas vi kunna flytta ut dem i hundhagen på gården. Att få dem rumsrena är sedan en annan femma. Jag hoppas förstås att några djurvänner kan tänka sig att köpa valparna, vi klarar inte av att sköta om 6 hundar i längden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider