Semester

Tredje semsterdagen är snart slut. Så har man 4,5 veckor kvar...
Midsommaren firades lugnt även i år. Hälsade på goda vänner på fredag. Det blev bastu, god mat, goda efterrätter och trevligt sällskap. Till och med tonåringen var med. På lördag kväll tog vi en tur ut till havet, men då var det kallt. Hemma åskade det. Midsommarannandag låg jag mest i soffan och läste och vilade. Vaknade nämligen med migrän. Jag kan dessutom lova att jag varit spiknykter hela helgen, så det var INTE något sådant som var orsaken. Måndagen tillbringade jag i staden med sönerna för att försöka hitta litet kläder till dem. Bara väntan på att få upp tonåringen före 12 var en prövning. Jag hann gå en runda på 3 km med hundarna, duscha, tvätta och fixa håret, tvätta två tvättmaskiner laga litet lunch, stryka en stor hög kläder...

På tisdagen rensade jag i sönernas klädskåp, klippte gräs, rensade litet ogräs, manglade några lakan och så var den dagen slut - förutom att jag var på en morgonlänk och en kvällslänk med hundarna...

Idag är det igen närmare 30 grader varmt. Sitter ute på terrassen.. Hade tänkt storstäda vårt sovrum på vinden, så jag rensade en del klädhyllor efter förmiddagspromenaden. Min käre man kom på den goda idén att köra ut till havet - 40 km bort...och att få tonåringen vaken för att komma med var ju inte så enkelt. Det blev som jag visste. Maken har tålamod typ en timme, sedan åkte vi hemåt... Vi hade tänkt äta ute vid Fäboda, men menyn tilltalade inte gänget och inte heller priserna. Följden blev att vi åt vid Asian garden inne i stan och sparade ca 30 euro. Vi gjorde också en snabbvisit till hantverkarmarknaden i Bennäs, men jag tycker på något sätt att den mist sin charm. Måste säga att jag var litet oförskämd. En bekant säljer Enjo-produkter ochjag var på en visning för ett år sedan. Köpte något smått (produkterna är enligt mitt tycke svindyra). Jag har inte sett någon större skillnad på min Enjo-disktrasa och mina vanliga disktrasor. Likadant är det med kökssvampen jag köpte. Jag kan lika gärna använda stålull. Kökshandduken är också precis likadan som mina vanliga bomullshanddukar. Och denna gång sa jag det faktiskt rakt ut när hon började bjuda ut produkterna. Jag betalar inte typ hundra euro för fönstertvättare när jag kan få Sinipiiikas för en femtedel av priset, ungefär. De påstår att det är stor skillnade, men jag tillåter mig tvivla. Jag har också använt enjos hudkräm, som kostar ca 60 euro, men återgick snabbt till Dermoshops, som kostar kanske 10 euro för samma mängd. Det var något i lukten på Enjos som jag helt enkelt inte kan med. Var och en får ju ha sina favoriter. Jag vet många av mina bekanta som tycker att Enjo är mycket bättre än traditionella städprodukter. Jag vet bara att jag inte sett någon skillnad som skulle vara värd det höga priset. Det är konstigt att folk kan ha så olika uppfattningar. Sedan tror jag att min inställning också har att göra med att jag inte gillar hempartyförsäljning. Det om det. Får man vara så här kritisk??

Nu funderar jag på att sluta blogga och försöka se om min käre make vaknat från sin eftermiddagslur så jag skulle få städa vårt sovrum.... Bara det svalnar ute ska jag väl ta en kvällspromenad. Har man semester, så har man.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider