Julstress

Varför ska jag alltid bli så upp i varv den här tiden på året? Var på en trevlig julfest i går och hade planerat denna dag nästan i detalj i förväg. 1) Städa 2) åka till stan och köpa julfestkläder till ungdomarna 3) laga mat 4) förbereda lektioner 5) gå och sova. Fick sedan höra att vi ska bort i kväll (vilket i sig är trevligt), men på förmiddagen fick det mig att vara sur och arg. Jag exploderade totalt, så herrn i huset dammsög. Alltså jag exploderade inte för att vi blev bortbjudna, utan för att det tydligen finns bara en person i detta hus som märker att huset ser ut som ett bombnedslag. Nu sitter jag här och konstaterar att jag inte kommer någon vart i mina förberedelser. Jag är bara stressad. Mera kaffe, kanske??? Två timmar tills vi ska iväg.

Kommentarer

  1. Du, inte stressa;)
    Det gör inte jag..tar det så lungt, så lungt...
    Pepparkaksbak idag ska det bli..ungdomarna ska hjälpa till alla 3...jag kan ju inte kavla med mina händer så ...
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, julen kommer i alla fall. Ska försöka få ungarna med så de har julfestkläder åtminstone.....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider