Mindre värd som kund?

Jag var ute och åt lunch med några kolleger på Epoque i Jakobstad i dag. Min enhet är en liten enhet, så jag kunde inte bjuda kollegerna på jullunchen, utan vi åt den vanliga lunchen som kostar 8,40. När vi kom frågade jag om det var någon skillnad var vi sätter oss. Nej då, det var det inte (detta var vid 13-tiden). Nå, vi fixade med betalningen, åt och övergick så småningom till kaffet. Strax efter klockan 14 kom ett stort gäng som hade förhandsbokat. Tydligen hade de två platser för lite. För plötsligt kom servitören och tog bordet där en i mitt gäng satt och drog det till gänget bredvid. Och stolen tog han också. Hallå - var är servicen???? Bara för att vi åt för ynka 8,40 istället för 29 euro per person ska väl inte en servitör få uppföra sig så där?? Eller? Det hör till saken att det absolut inte var fullt i salen. Att de antingen dukat åt två för lite eller att gänget beställt för få platser var ju inte vårt fel. OK, vi var inte särskilt lönande där vi satt med våra kaffekoppar. Men är man på lunch så måste man väl få sitta 1,5 timme om man vill, när det alltså inte var fullbokat.

Nåja, jag är glad att ingen i gänget bestämde sig för att betala själv och äta jullunchen. Efter en sådan behandling är inte Epoque något säkert val i framtiden. Snarare minns jag servitörens dåliga stil.

MEN: åt jullunch på Strampen i Vasa denna vecka. Där var det service, oberoende av om man köpt vanlig lunch eller jullunch. Samma vänliga välkommen, samma tjänstvillighet att fylla på drycker. Så det så. Jullunchen där kostade visserligen 35 euro, vanliga lunchen 11,50 - men det var det värt när man jämför dessa två.

Säger surpuppan som ska börja städa kylskåpet. NÅGOT måste jag väl ändå göra för att det är jul om en vecka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider