Trettondag

Nu kan man väl nästan börja anse att julen är slut. Vi brukar dock ha julprydnaderna ganska länge. Tomtarna ska dock snart få försvinna, ljusstakar och stjärnor och gran får gärna lysa upp tillvaron litet till. Så mörkt ute är det fortfarande.

Vi hade en lugn jul, men efter det har vi hunnit med att hälsa på bekanta och ha bekanta på besök och så var vi till svärmor, som nu fått komma hem från sjukhuset. Vi kom hem därifrån på nyårsaftons kväll - enligt traditionen - och hela familjen tog det lugnt och firade inte alls. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag avskyr nyårsafton och firar den sällan. Senast vi gjorde något roligt var väl när v var på Pleppo Live.

Har också tillbringat tid framför TV:n, sett en hel del filmer. Senast idag såg jag Pride and Prejudice. Det var ett tag sedan - en klassiker som man måste känna till, tycker jag. Fast herrarna fnös.

Jobb två dagar var helt OK. Däremot fick jag full panik, när jag märkte att jag har EN vecka på mig att planera en kurs jag aldrig tidigare hållit. Alltså jag vet ju grunderna, men jag har inget gammalt material att ta till och DET känns litet illa. Det betyder att jag måste sätta en massa förberedelsetid före varje lektion. Ordlistor hade jag tänkt hinna utarbeta och fundera ut hur i hela friden vi ska hinna med hela kursboken. Vilka stycken jag kan hoppa över osv. Håhå. Blir en rolig vecka. Tyvärr har jag inte tid med det i morgon. Det visade sig att jag har möten inbokade.

I går eftermiddag hörde vi på Kronoby manskör och systrarna Pia Karin och Anna-Maria Helsing. De var riktigt bra. Pia-Karin kompletterade kören och tvärtom. Trevligt att få ha celebra gäster i byn. Nåja, Anna-Maria är ju ingen gäst, hon bor ju här. Och kyrkan var fullsatt. Sällan den är det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider