Något annat än Berlin

I kväll ska jag faktiskt inte publicera foton från Berlinresan, utan berätta en liten historia som hände i dag. Familjen Nizzan umgås ofta med en ung familj (nästan 20 år yngre än Herr och Fru Nizzan), låt oss kalla dem Ungafamiljen.  Ungafamiljen har en dotter som har samma förnamn som Fru Nizzan. Vi säger för enkelhetens skull att vi båda heter Nizzan.

För att förstå historien, behöver man veta att Fru Nizzan ofta sover på soffan. Dels för att Herr Nizze snarkar, dels för att ha koll på när Nizzarna kommer hem på nätterna. Just förra natten, var Nizze 1 ute på dåligheter, fru Nizzan kunde inte sova och flyttade således ut ur sovrummet och lade sig på soffan i arbetsrummet.

Herr Ungafamiljen kom på besök i dag på dagen.  Han kom in på sitt sovande senaste natt, och konstaterade att han sovit i sängen med Nizzan i natt, det hade varit litet trångt och han var öm i kroppen. Herr Nizze konstaterade lugnt att han nog undrat var fru Nizzan hållit hus i natt.... Jojo. Sådana små missförstånd kan det bli när det finns en Nizzan som är 5 år och en Nizzan som är nästan 54.

Nåja. Just nu är herr Nizze hos sin mamma. Fru Nizzan har lagat tårtbottnar (de är i ugnen) och båda Nizzarna åkte iväg till Klacken i Lillby. Det är mogendans också, så jag funderade på att åka och se vad som händer. Men jag är inte dansant och jag trivs bäst här med mina tårtbottnar, hundar och teven. Eller en bok av Åsa Larsson. Jag lär inte sova förrän båda sönerna är hemma, så jag kan ladda upp med något roligt. Eller så går jag och lägger mig nu, så är jag inte dödstrött sedan, när jag börjar vänta hem ungdomarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider