Reseminnena fortsätter

Tekniska muséet var kanske mera för herrarna. Men visst fanns det en del att se. Här är en ångmaskin.

 Och en massa olika tåg såg vi också.


 Den här båten tycks ha finskt påbrå, den heter visst Toinen, om jag läser rätt.
 Det här ser ut att vara en bil som har tagit intryck av flygplan.
 Och så var vi ute - ganska högt upp. Långt borta syns TV-tornet, som fanns alldeles i närheten av vårt hotell.
Och ytterligare ett flygplan. Det fanns mycket att se, jag orkade inte alls med allt. Men jag var med och jag gnällde inte så mycket. Tror jag.

Kan sägas att Mellaneuropa haft en varm sommar. Men inte när vi var där. Då var det finländsk sommar med mulet, regnskurar och knappa 20 grader. Långärmat och långbyxor var bästa klädseln. Men det gjorde att vi orkade göra något. Nu har de igen haft mellan 25 och 35 grader. Det skulle ha varit olidligt. Nästa inlägg kommer att fortsätta med Berlin. Då något annat museum.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider