Berlin fortsätter

Jag märkte hastigt, att min energinivå sjönk, när jag började köra till Vasa för att arbeta. Således blir det inga kreativa blogginlägg. Däremot tänkte jag fortsätta med att dokumentera vår resa. Inte för att någon läsare skulle tycka det är intressant, utan för att det är roligt för mig själv att komma tillbaka till bilder med någon bildtext.

Bild 1 är från Brandenburger Tor, andra resedagen.
Reichstag såg vi också i närheten av Brandenburger Tor. Tänk, att muren för drygt  25 år sedan fanns där. Berlinmuren började byggas fem dagar innan jag föddes, och jag var 28 år när östblocket föll. Vilken eufori jag kände då. Vilken optimism vi hade. Vi trodde att världen skulle bli så mycket säkrare och bättre, när det kalla kriget slut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider