Utrensning

Denna vecka har jag tillbringat på Norrvalla för att bli en bättre arbetstagare. Har motionerat, varit på undersökningar, föreläsningar....Underbar personal på Norrvalla och gruppen var otroligt bra. Vet inte vad jag väntat mig, men knappast en så här bra grupp.

I går kväll var vi på teáter i Vasa, Sofi Oksanens "Utrensning". Den var grym. Så till den grad grym att det kändes rent overkligt att komma från "institutionen" Norrvalla och sitta och se på teatern. Pjäsen var bra. Eftersom jag inte läst boken, tog det ett tag innan jag fattade vad det hela handlade om. Det var en stark upplevelse, så stark att jag tror jag måste ta itu med boken. Vanligtvis vill jag ha något roligt om jag går på teater, Utrensning var definitivt inte en sådan pjäs. Skulle knappsat ha gått och sett den om det inte varit för min Norrvallagrupp.

Nu är det bara att återgå till vardagen. Jobb och hemskötsel. Men otroligt vad en vecka i total avslappning kan göra gott. Jag var hur pigg och glad som helst när jag kom hem i dag på eftermiddagen, trots snöslasket. Dessutom hade maken städat. Nu ska jag börja äta nyttigare och försöka träna mina armar och axlar så jag kan fortsätta skriva på min dator. Men min kondition anses vara OK, det förvånade mig. Där fick ni, alla som säger att lugna promenader inte gör någon nytta. Det gör de visst. Trots att jag är långsam och trots att jag sällan jobbar så jag svettas när jag är ute så har jag alltså en acceptabel nivå på min kondition. WiiFitPlus kanske också gr sitt till, att jag sistoch slutligen inte alls är i så dålig form.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider