Höstlov

Jag ska ha höstlov hela denna dag. Egentligen kommer jag väl nog att sitta fördjupad i datorn för att förbereda veckans lektioner, men jag slipper åtminstone köra till Vasa. hade dessutom ont i magen i natt och mådde inte riktigt bra, så det var rätt skönt att inte behöva ta beslutet köra eller inte köra till Vasa.

I torsdags var vi på rekreationsresa till Åbo och såg på Les Misérables. Som franskalärare måste man ju bara se den.... Jag har inte läst boken, vilket kanske var en nackdel. Jag brukar inte riktigt orka med musikaler, men jag tyckte riktigt bra om den här, även om den var onödigt lång. Före pausen blev det litet långtråkigt, efter pausen var det bättre. Och sångarna var professionella, vilket var en fördel.

Vi bodde på Hamburger Börs och på fredagen shoppade jag litet. Jag hittade en festlig kjol och en litet mindre festlig topp. De får duga som nödlösning om jag inte hittar en bättre topp. Priset var ungefär en tredjedel av priserna jag sett på Daami, Noolan och Tuhkimo, så det kändes bättre.

Känner mig litet stressad just nu, så det är bra med en semsterdag, även om den tillbringas delvis i arbetets tecken.

Något gym vågar jag mig inte på i dag, det verkar som om jag har någon bobba i magen (eller så är det stressmage). Hur som helst, så är det bäst att ta det lugnt. jag hoppas hinna sitta en stund med mina föräldrar i dag. Nåja, hinna och hinna. Allt är ju en fråga om prioriteringar. Nu ska veckans lektioner planeras, sen ska jag göra bara det jag själv vill. Kommer att ha jobbig november och december (självförvållat) så jag måste försöka ladda batterierna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider