Karonka

I kväll ska jag på fest. En tidigare kollega, Christin Furu, har skrivit en doktorsavhandling som heter "Resa i röstens landskap". Den handlar om hur lärare blir professionella röstanvändare. Disputationen var mycket intressant. Christin gjorde mycket bra ifrån sig. Opponenten var klar och redig och slog inte ner på småsaker, utan det blev verkligen en diskussion mellan en erfaren forskare och en ung forskare.
Själv har jag gjort absolut ingenting för att bli bjuden på denna fest, så jag är bara glad och tacksam över att få vara med. Det jag ser mindre fram emot är att köra 100 km hem på småtimmarna, men ibland får man offra sig....Jag har aldrig tidigare varit på en karonka, så det är ett speciellt tillfälle.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider