Välkomna till mommos

I dag har vi firat min far, som faktiskt är 86. Egentligen tyckte jag att jag borde ha suttit inne och förberett veckans lektioner eller strukit kläder eller så... men så tänker man i det riktiga perspektivet: Det är inte alls 100 % säkert att jag kan gå in till min pappa nästa farsdag. Och jag kan lova: mina lektioner skulle inte ha blivit bättre av att jag skulle ha suttit här de få timmar jag satt där. Det jag däremot ska göra nu, är att sluta fundera på svenskans konditionalis, svenskans oregelbundna verb och svenskans ordföljd. I stället ska jag ta mig en promenad på ca 30 minuter med hundarna.

Dagens rubrik kommer givetvis från Pleppo LIve, som jag inte sett. Jag bokade alltså biljetter en vecka före premiären och första lämpliga kvällen var på nyårsafton.. Har beställt biljetter till hela familjen, inklusive maken som var på teater en gång i gymnasiet och har åsikten att det inte är värt. Alltså är det möjligt att någon annan trevlig herreman får göra mig sällskap på nyårsafton....Hur som helst, så hoppas jag att pjäsen lever upp till sitt rykte, annars lär jag ha en sur tonåring i bilen hem. En tonåring som är sur för att han inte fick tillbringa nyårsafton med någon trevligare dam än morsan eller så. (ja, alltså jag vet ju inte vem det skulle kunna vara, men i den åldern så är väl allt bättre än morsan) Eller ännu värre: en sur make som "skämt ut" tonåringen genom "pinsamma" kommentarer. Så Ted och Kaj: det är bara att se till att ge allt också på nyårsafton......annars är det jag som får lida. Men i och för sig var det tryggt att läsa att någon kört ända från Kimito för att se pjäsen och tyckte att det verkligen var värt det....

Kommentarer

  1. Hej, tror nog att tonåringen blir nöjd över Pleppo på nyårsafton, åtminstone vi hade roligt i lördags :)
    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, snart är det nyårsafton, tänk vad tiden går....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider