Glada Vappen!

Glada Vappen!

Vad förvirrad jag blir, när Blogger envisas med att förnya sig. Nu blev det plötsligt mycket svårare att blogga. 50-plussare som jag är, gillar jag inte förändringar när det gäller bloggen, facebook eller annat som man ska kunna uppdatera hastigt och lustigt. Jag tycker om att skriva, men jag tycker inte om att hålla på och lista ut hur man ska bete sig för att skriva ett nytt inlägg och  dessutom lyckas publicera det.... Jag lämnade bloggen.fi när den förnyades. Nu är jag nog illa rädd att jag lämnar blogspot.com också i protest mot att allt förnyas när man just lärt sig det gamla.

Nå. Det om det. Nu har jag a) hittat studentmössan och placerat den på mitt huvud, enligt traditionen kl. 18. b) lyssnat på Brahe Djäknar från Vårdberget i Åbo c) skjutsat Nizzan 1 till en kompis d) druckit mjöd och ätit en struva e) försökt tillverka kokosmums enligt recept ur Allas Veckotidning. Efter 30 minuters ihärdigt vispande märkte jag, när jag slagit massan i formen, att jag glömt att slå i gelatinet... Rdå. f) konstaterat att Herr Nizzan häller i sig en ölburk, vilket torde betyda att det är jag som får agera chaufför mitt i natten. Och jag som hade migrän i går och känner mig litet groggy i dag också. Vet inte om andra har samma erfarenhet av migrän. Även om den inte är kraftig är jag väldigt tankspridd och gör många misstag dagarna efter en attack. Antagligen en fara i trafiken också.

Det om det. I går såg jag ett program om Mommy Makeover i SVT.   Det var ganska intressant. Jag såg inte hela programmet, men olika åsikter kom fram. Den kvinna som skulle göra en Mommy Makeover för 110 000 svenska kronor ansåg att det är helt nödvändigt. Hon arbetade hårt på gym också, för att få bort den mage hon fick av graviditeterna. Nu var det klart att hon inte skulle få bort den pga. bristningar så då var alternativet en plastikoperation. Tänk, när jag fick barn för femton och tretton år sedan fanns inte den tanken. Jag hade inte fattat att det var så viktigt att bli smal och snygg igen. När barnen blev litet äldre började jag banta, men en plastikoperation skulle jag aldrig ha tänkt på. Inte gym heller, för den delen. Gym har jag börjat gå till för att jag är nödd och tvungen pga. min rygg. Ett argument för plastikoperationer efter graviditeten var att kvinnorna inte skulle behöva vara ängsliga för att mannen skulle hänga efter någon snygg sekreterare som inte fött barn. Var och en har sin åsikt, och mår man bättre av en plastikoperation så varsågod. Men om ett förhållande ska hänga på att magen inte är lika platt som när man träffades så känner jag mig litet tvivlande. Allt har förstås flera dimensioner.

Nå, nu är det Glada Vappen. Det är bara att konstatera att för 25 år sedan stod jag
bland massorna på Vårdberget - nu orkar jag bara hänga framför TV:n. Tänk, så man förändras.


Kommentarer

  1. Ja, blogger ändras ju nu, men det blir nog bra i slutändan...
    Här var vi hemma igårkv..skulle grilla, men det blåste så....
    Migrän inget kul ;( I morgon är det dags för medcinen som dropp, så jag ligger väl med huvudvärk o illamående hela torsdagen;( Missar vattenjumppan..

    HA en fin första Maj!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider