Ledig lördag

Skönt att vara hemma i dag. Har dock hunnit med en del. Efter gårdagens tågresande och möten kände jag av mitt ryggonda. Således beslöt jag mig för att åka till gymmet när jag fört Nizzan 1 till skriftskolan. Sedan hann jag också handla mat innan jag hämtade honom. Herr Nizzan har åkt till svärmor, han ska iväg på en arbetsresa i morgon och flygfältet ligger närmare svärmors hus. Själv har jag städat litet och sitter just nu och pustar ut.

 Alternativen för kvällen är a) grannen kommer på besök b) laga mjöd c) vika och stryka kläder d) hälsa på mamma och pappa e) bara ligga på soffan och t.ex. se Kramer mot Kramer.

 För övrigt träffade jag en konduktör på tåget mellan Tammerfors och Åbo igår, som var otrolig. Glad, trevlig och dessutom tilltalade han mig på svenska när han såg att biljetten var skriven på svenska. Jag tror bestämt VR:s konduktörer varit på charmkurs!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider