Lördag igen

Helgerna går alldeles för fort. Ja, veckorna också, i och för sig. När man har tonåringar i huset, skulle man ibland vilja ha litet mera tålamod, litet bättre sömn (när de är ute för sent och inte håller hemkomsttiderna osv.) Varför i hela friden måste man ut och gå sådär kl. 23 på kvällen i mörkret? Är man månne ute och tjuvröker? Eller något annat som mamma inte behöver veta om? HMM?? Jag var själv så snäll i mina tonår, att jag inte har en aaaning. Jag smakade en tobak när jag var 16. Den gången räckte. Alkohol smakade jag på först när jag var över 20 och har inte blivit någon vän av den heller. Och andra droger var aldrig att tänka på. Varför skulle jag ha använt någon av dem, egentligen? Jag har haft ett bra hem, bra föräldrar, bra vänner... Varför skulle jag ha behövt droger? Man glömmer hur det var att vara ung. Jag vet att jag faktiskt var så snäll som jag påstår. Kanske jag borde tro att sönerna är lika "snälla".

I övrigt är jag rätt trött. Dagen gick åt till litet städning, matlagning, hälsa på pappa, handla, förbereda för en gäst. I morgon borde jag koka litet äppelmos, ta en promenad, laga mat, hälsa på pappa samt åka med mamma till gravgården och ordna på farmors och farfars grav inför vintern. Känns som om dagarna inte skulle räcka till just nu, tyvärr. Och inte orken, heller.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider