Lördag kväll

Tillbringat kvällen som "värdpar" på församlingens "parmiddag". Tjugo par var samlade för att äta tillsammans och så fick vi höra tänkvärda ord om att ha tid tillsammans och att vårda våra familjerelationer.

I övrigt har jag det litet jobbigt för tillfället. Saker som jag inte kan påverka, gör mig otroligt trött. Och när Nizze 1 är ute med kompisar på kvällar/nätter är jag orolig så hjärtat rusar i väg. Det är helt naturligt att ungdomarna börjar frigöra sig, men jag vill ha kontroll. Och i kväll fick jag vatten på min kvarn: jag har rätt att ha koll. Det är jag som sätter gränser så länge barnen inte är myndiga. Jag får vara litet sträng, fast det är pinsamt för Nizzarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider