Semestern slut

Min sista semestervecka har gått åt till att plocka svarta vinbär, koka vinbärssaft samt läsa Åsa Lantz' bok "Vart tog den snälla lilla flickan vägen". Jag hade problem med att komma i gång med boken, men nu när jag slutligen gav mig tid att läsa, kunde jag inte sluta innan den var utläst.

Mina löparrundor har blivit kortare. 5 km en kväll och i går kväll bara 4. Känner av en begynnande snuva. Frös i går. Har tillbringat ett par dagar i Södern med familjen.

Fru Nizzan håller dessutom på att bli senil. För en vecka sedan skickade hon födelsedagskort till en 50-åring. I går hittade hon det frankerade kuvertet i handväskan. Ridå. Fattar inte hur det ska gå att börja jobba.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider