Dagarna går...

Nu är september nästan slut. Det har varit full fart, skulle jag säga. En hel del jobb, som inte alltid är så roligt, en del jobb som gör att man orkar jobba, så litet studier som jag borde engagera mig i. När jag nu som vuxen deltar i en del kurser som hålls inom grundstudierna i pedagogik, så måste jag nog säga att jag  tycker lärarna är kunniga, använder varierande arbetsmetoder och försöker bereda de unga (och vissa äldre..) för livet i skolorna. Även bland lärarutbildarna finns det förstås mera och mindre inspirerade lärare och det finns ämnen man som studerande är mindre intresserad av. Men i stort har jag hittills tyckt om de kurser jag deltar i.

I dag har vi varit på skogsutfärd och besökt gammalskog. Den anses vara bo- och förökningsplats för flygekorrar, så den bör inte huggas ner. Känns litet bittert att andra kan bestämma vad vi ska göra med vår skog. Samtidigt när jag såg skogen med olika mossor, lavar som hängde från träden osv. så tyckte jag att det var väldigt vackert. Det skulle bli så fult att ta bort all denna över hundraåriga skog. Förhoppningsvis kan vi komma överens på något sätt med ELY-centralen så vi är nöjda och skogen kan stå kvar och vara vacker.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider