Heja Sandra!

NU fick hon äntligen till det, den unga dam jag hejar på: Sandra Eriksson. Finskt rekord är inte illa. Ger säkert motivation inför framtiden. Själv har jag bara lyckats få in 5 studiepoäng på studiekontot. Smäller inte lika högt. Och nog är det ju knäckande att en ung dam springer 3000 meter hinder på samma tid som jag springer ca 1,3 km utan hinder. Men så är jag ju en soffpotatis också.

Man ser en viss rivalitet i Sverigekampen - men samtidigt sa idrottarna att de ska ha roligt på banketten tillsammans och att de är glada för alla nya bekantskaper de fått i kamperna. Så inte är det bara konkurrens och tävlan.

Minns ni när Thorkildsen och Pitkämäki var ungefär lika bra? Thorkildsen sa att han gillar att slå Tero om Tero är i form. Han tyckte inte om att vinna om Pitkämäki var i dålig form, för då var det ingen riktig kamp. Och minns ni, när Pitkämäki hade örvärk och knappt orkade kasta. Thorkildsen peppade honom mellan kasten "Du kan bättre än så här".  Det finns något annat än konkurrensen, ibland.


Det om det. I morgon ska jag börja undervisa. I slutet av veckan ska jag själv gå på kurs. Undrar om jag får det att gå ihop tidsmässigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider