ESC

Jag hade inte lyssnat särskilt mycket på låtarna före. Egentligen hade jag tänkt gå och lägga mig och strunta i spektaklet. Men en gammal tradition kan man inte gå ifrån utan orsak, så där satt jag till 1.15, dvs. tills det var klart att Conchita från Österrike vann. Ja, jag tyckte om hens röst. Minns ni skandalen när Israels könsbytare vann i slutet av 90--talet? Diva, hette hen visst.Barnen var rätt små vid det laget, så jag såg inte på ESC då. Jag minns bara att det ansågs vara en skandal. Världen förändras. Jag försökte lyssna till Conchita utan att titta, och det lät verkligen bra. Jag minns inte längre hur melodin låter, men jag tycker det var en OK vinnare. Sanna Nielsen skulle ha kunnat vinna också. Och visst var det roligt för Nederländerna - de har inte rosat marknaden de senaste åren. Och Softengine. De som läste min blogg när de vann UMK vet, att jag inte trodde på dem. Jag tyckte de var OK, men för slätstrukna. Men de har blivit bättre. De musicerade med inlevelse. Och plats 11 - när fick vi det senast? Inte Krista. Inte Pernilla. Inte Paradise Oscar. Grattis, Softengine! Jag skrev då att jag väldigt gärna vill ha fel, och jag är glad att jag hade fel. Visserligen långt från täten, men ändå. Bästa placeringen sedan Lordi, kanske?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider