Sommarväder

"Vi avråder från att flytta till Finland. För tre veckor sedan hade vi snö, nu har vi nästan 30 grader varmt". Så hälsade vår gymnasieson och hans klasskamrater till sina tyska utbyteselever." När tyskarna var här, var det alltså svinkallt och snöade. Nu har vi haft en dryg vecka med temperaturer mellan 20 och 30 grader. Svettigt så det förslår, alltså.

Dagen i dag började normalt. När jag kom till jobbet, konstaterade jag att jag kanske borde åka till akuten. Det gjorde jag inte, men jag var på väg att göra det. Jag kände mig nämligen väldigt konstig i höger sida. Dessutom hade jag glömt lösenordet till datorn och jag hade svårt att skriva och stava rätt när jag skrev med penna. Nå, det började reda upp sig vid lunchtid. Efter lunchen konstaterade jag att jag fick migränaura. Så det var alltså orsaken till att jag började tro att jag antingen var på väg att bli utbränd eller att jag fått en stroke. I kväll mår jag bättre, trots att jag känner av huvudvärken. Någon städning blev det inte i värmen, inte heller någon löplänk. Jag var ute och löpte i går kväll. Målet var att jogga 35 minuter, men det blev bara 23 minuter. Ikväll var vi och planterade några tallplantor för övningens skull, att gå 40 minuter i oländig terräng och bära på plantor och planteringsrör och dessutom plantera kändes som en halvtimme på gymmet. Åtminstone rann svetten lika mycket. Men så var det också ca 25 grader varmt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider