Dag 2

I dag är det 23 år sedan vi förlovade oss under Triumfbågen i Paris. Vart har de 23 åren tagit vägen? På ett sätt känns det som om det var i går, på ett sätt har mycket hänt.

Dag 2 av semestern har jag använt till att baka tre skinkpajer, mockarutor och kokossmåbröd. Mera tänker jag inte baka till konfirmationen, eftersom vännen Netta bakar tårtor. Herr Nizze lägger nytt golv i Nizze 2:s rum, medan Nizze 2 är på skriftskolläger. I morgon natt den här tiden borde jag befinna mig på Pörkenäs som nattvakt. Håhåhåjaja, jag som är så kvällstrött. Hela onsdagen kommer att vara förstörd. Och ännu har jag inte hunnit börja städa till konfirmationen. Jag har bara inlett fönstertvättningen. Sommarens storstädning brukar innehålla städning av skåp också, men det tror jag att jag måste skippa inför konfirmationen. Skåpen får bli litet då och då när andan faller på. Så var jag på länk också, men det blev bara tre kilometer och det räckte över 22 minuter, så min kilometertid i dag var verkligt dålig. Årets rekord är 6.31, men av någon anledning vill det sig inte nu. Jag är så erbarmligt trött i benen hela tiden jag försöker springa. Och då hade jag ändå paus i helgen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider