Slutspurten

Lagom till slutspurten av studierna, har fru Nizzan gått och blivit ordentligt sjuk. Nåja. Termometern säger knappt 37, men fru Nizzan är i stort behov av vila och har inte städat det minsta denna helg. Och huset ser  ut som en svinstia. Men fru Nizzan måste försöka kurera influensan. Undervisade i fredags med skrovlig röst och överlevde,  men på kvällen slocknade hon på soffan. Och uppsatserna och portföljerna som ska vara klara om en vecka - dem har hon inte ägnat en tanke. Eller jo. Hon har ägnat dem en tanke, men tydligen hjälper det inte. De vägrar skriva sig själva. Däremot har hon nu lagt ihop ett prov till måndag. Det är bara att komma sig till övningsskolan i tid för att printa och kopiera.

Fru Nizzan har inte kommit med några djuplodande analyser sedan vappen. Främst för att hon varit arg och frustrerad på sig själv. Undervisningen har inte alls varit bra. Hon har inte lyckats förmedla det hon vill förmedla och har inte heller hunnit med det hon borde ha hunnit med. Vissa dagar har hon bara konstaterat att det är tur att hon återgått till sitt byråkratjobb igen. För en så dålig lärare kan inte vara lärare på heltid. Men, man blir inte fullfjädrad lärare med 25 års praktik, så hur skulle man bli det på fem månader. Jag har fått mycket att tänka på och jag är mycket nöjd med att jag tog mig denna tid. Det som irriterar nu är alltså att jag får leva med sjukdom resten av studietiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider