Träningslistan fortsätter

What Doesn't Kill you. Det är en flashback till första åren som jag höll på med cirkelträning pga mina ryggproblem. När svetten rann och det nästan svartnade för ögonen, då var det den här som ledaren spelade.

Back in 95 Linn och Sebastian Den här kom med i misstag, egentligen. Att jag överhuvudtaget hittade den var, att jag plötsligt kom ihåg mina söners gitarrlärare och hans fru och att de höll på med musik. Speciellt när de var yngre. Så jag ville lyssna på hurudan musik de gjorde.

 La Dolce Vita. Den gamla Mellolåten med gruppen After Dark har jag kommenterat förr. Tempot är bra för min träning. Texten. Tja. Jag sjunger den med mycket stor självironi. Jag har aldrig haft något till övers för glitter och glamour. Än mindre för festande natten lång. Och dragshow är inte riktigt min grej. Men ändå. Jag vill leva la Dolce Vita och bada i champagne. Det, ni. Den dag ni ser det, då tror jag nog att jag är väldigt dement. Men visst, ibland drömmer jag mig till en sådan värld. Och undrar hur det hade varit om jag varit en sådan typ.

Temple of Love. BWO. De brukade vara ganska kontroversiella. Jag har faktiskt inte tänkt på texten i denna låt. Jag bara konstaterade att den är perfekt för joggning eller hemmaträning.


Kom och ta mig långt härifrån med Brandsta CitySläckers.  Bra takt. Och lite känner jag igen mig från min ungdom när jag lyssnar på texten. Att byn var för liten för mig. Och att allt har förändrats också för dem som blev kvar...Men mest tycker jag att gruppen är rolig.

Återstår ganska många låtar än. Men det får bli en annan gång. Nu kallar plikten.

Barbados sextiotalsmedley. Tusen och en natt. Give Me Your Love. Cara Mia. När vindarna viskar mitt namn. Molly the Murderer. It's My Life. Livin' on a Prayer. Sweet Dreams. Sommartider. Alcastar. Not a Sinner Nor A Saint. You're My Heart, You're My soul. Runaway. Poison. Over The Hills and Far Away. Swanheart.Intermezzon No 1. In The Heat of The Night. Hard Rock Hallelujah. Kung för en dag. Sambofet.Hey Brother.Teemu Pukki Baby. Let it Burn. Hultfredsfestivalen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider