Träningslista igen

Min träningslista blir längre.  Men några ska jag försöka orka med i dag.

It's My Life och Livin' on a Prayer.
Det är mina söners förtjjänst att jag blivit bekant med Bon Jovi.  Guitar Hero på Playstation var ett väldigt populärt spel, som även Fru Nizzan testade på. Och då var det bl.a. dessa låtar som spelades. Väldigt lämpliga för en joggningsrunda, städrunda eller löpmattan.

Sweet Dreams med Eurythmics. Såg just på youtube att det är hela 17 år sedan år 2002. Inte riktigt min årgång, alltså. Men mycket lämplig musik för träning. Takten är perfekt.

 Sommartider med Gyllene Tider
Nu börjar vi snacka musik för min generation. Per Gessle är väl i min ålder. Faktiskt dock ingen favorit när jag var yngre. Det var nog först på 2000-talet som jag riktigt började fastna för Gyllene Tiders låtarö


 Alcastar. Not a Sinner Nor A Saint.  Alcazars låtar är mellolåtar och vanligt diskostuk. Ingenting mer och ingenting mindre.

You're My Heart, You're My soul. Modern Talking, eurodisco kallar Wikipedia deras musik från 80-talet. Min studietid. Det var dock inget jag lyssnade på då. Den här hittade jag på Spotify när jag letade träningsmusik. Lämplig takt.


Bara 17 kvar då.

 Runaway. Poison. Over The Hills and Far Away. Swanheart.Intermezzon No 1. In The Heat of The Night. Hard Rock Hallelujah. Kung för en dag. Sambofet.Hey Brother.Teemu Pukki Baby. Let it Burn. Hultfredsfestivalen. Girls Just Wanna Have Fun, Pass må. Jag behöver dig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider