Träningslista inlägg 3

Tja. I dag skulle jag väl ha allvarligare och viktigare saker att dryfta. Som droganvändning. Som att en ung fru, barn till en familj vi känner, dött i cancer. Som Clean Food och all pseudovetenskap som kommit i dess kölvatten. Men nä. Jag har inte lust. Inte i dag.

Barbados sextiotalsmedley.
50-tals och 60-talslåtar har ofta bra takt. Do you wanna dance... etc. Så helt OK. Ingen höjdare, men passar träning.

Tusen och en natt.
Nu är vi inne på mellospåren. Tusen och en natt. Tja. Lätt att sjunga med i. Hörde henne t.o.m. live i Jakobstad på Jakobs Dagar för... 10-11 år sedan. Sista gången jag gick på nattklubb under Jakobs Dagar, det kan jag garantera. Minns när jag var där och konstaterade att jag har man och en 10-åring och en 12-åring hemma. Vad sjutton gör jag här.... Men låten är väl helt OK som Eurovisionsvinnare.

Give Me Your Love.
En mellolåt. Ganska intetsägande. Men passar när man försöker springa lita.

Cara Mia. 
Den har en refräng som lätt fastnar. Jag är ingen stor Zelmerlöw-fan, men den här är helt bra att lyssna till när man småjoggar i garaget eller längs vägen.

 När vindarna viskar mitt namn. 
Roger Pontare har en mäktig. Vill ni att jag vänder om och slåss för den jag är.... Tycker den har ett visst budskap också, trots att det är en mellolåt.

Vi slutar med
  Molly the Murderer ikväll. Det är sovdags nu för en arbetande kvinna.
Sturm und Drang - André Linman. Jag behöver inte säga mer. Nej, jag gillar inte alla deras låtar, men den här är så vacker. Den lär ha kommit högt på spellistorna också, har jag förstått. Den blev väl deras sista riktigt stora hit.

Återstår 21 låtar. Av dem kanske Hultfredsfestivalen är den minst tippade om man känner mig.


It's My Life. Livin' on a Prayer. Sweet Dreams. Sommartider. Alcastar. Not a Sinner Nor A Saint. You're My Heart, You're My soul. Runaway. Poison. Over The Hills and Far Away. Swanheart.Intermezzon No 1. In The Heat of The Night. Hard Rock Hallelujah. Kung för en dag. Sambofet.Hey Brother.Teemu Pukki Baby. Let it Burn. Hultfredsfestivalen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider