Mänskovärde

I fredags firade vi en chef som avgått med pension. En chef som trots sitt briljanta intellekt och trots sina många engagemang överallt alltid sett den lilla människan. Alltid varit mån om att höra på sina medarbetare, alltid mån om att säga att vårt arbete är viktigt - även om vi inte har samma ställning som han. En chef som styrs av en sådan människosyn gör det lättare att leva. Givetvis är även denna människa bara en människa med sina fel och brister. Det har bara slagit mig, när jag funderade på hur jag skulle formulera det lilla talet vid uppvaktningen hur hans människosyn genomsyrat allt arbete. Mån om etik och rättvisa, mån om allas väl.

Robinsonfinalen såg jag också, och var just inne och kollade både segrarens blogg och den mobbade Fredriks blogg. Det är just det sociala spelet som fascinerar mig med Robinson. Är det sedan ett spel för medierna eller verkliga stridigheter, det vet man aldrig.

Euroviisut. Nina Lassander klarade sig jättebra, grattis!

Segrarna gillade jag rätt bra. Kan vara trevligt med folkmusik, även om de inte kommer att gå vidare till final, tror jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider