Sorgligt slut

Det blev ett sorgligt slut på år 2009. Jag tänker på dem som blev skjutna i Esbo. Samtidigt tänker jag också på alla kvinnor (och män) som misshandlas i en relation. Hur ska de kunna skyddas? Även pedofilhärvan som behandlats i RIL News, Österbottens Tidning, Hufvudstadsbladet m.fl. gör mig rädd. Denna gång gäller det en rörelse som jag många gånger beundrat och sett upp till. Sett upp till dem för att de vågar stå för sina åsikter och inte böja sig för omvärldens förändringar. De vänner och bekanta jag har inom denna rörelse är också sådana mänskor som jag upplever som sunda och förnuftiga. Folk som påstått att det finns ett grupptryck har jag skrattat åt. Och ändå - i de bästa familjer förekommer då och då sådant som inte ska förekomma.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider