Fjärde advent

Så sitter man då här och huttrar, fjärde advent. Som vanligt, så har pannan stannat på natten och elvärmen har varit på i stället. Typiskt, när det är så här kallt. Grejen är den, att vi hade en incident i pannrummet tidigare i höst, nu har vi bara en reservbrännare som inte fungerar så bra.

Två ynka arbetsdagar kvar, sedan ska jag ta semester en och en halv vecka. Julstressen är verkligen på ytan. I går kväll skulle jag sätta ihop Annas pepparkakshus. Den biten gick rätt bra, men som vanligt blev jag hypernervös när jag kom till dekorationerna. Alltså jag kan inte vika strutar av smörpapper och den mojäng jag köpt för att spritsa vackra mönster gjorde allt ännu värre. Dessuotm är alla pepparkakor odekorerade. Jag skulle också vilja kunna ha fina, dekorerade pepparkakor. Men jag KAN INTE. Jag är helt hopplös när det gäller sådant.

Borde ännu laga någon kaka och något julgodis, plus att köksskåpen absolut borde städas. Barnen skulle göra det för att få litet cash, men inget har hänt. Nå, vi ska se vilken energi jag har i dag. Eftersom det är söndag måste det bli något roligt. Klädberget borde åtgärdas. Där finns omanglade lakan som väntat i minst en månad om inte två. Dessutom finns det ostrukna skjortor, strumpor, tröjor... allt i en salig röra. Vi är flera som tvättar, men ingen viker och ordnar.

På fredagen såg jag Scendrag med Sarén. Det var en trevlig enmansshow. Carola Sarén är skicklig på att gestalta olika personligheter och showen rekommenderas.

I övrigt har jag konstaterat att dieselolja och bensin nu kostar nästan lika mycket som strax innan den ekonomiska kraschen 2008. KÄnns något obehagligt. Och inte roligt när man tankar....

Julklappar borde jag ännu hitta. Hoppas det finns något jag vill ha när jag kommer så långt. På min önskelista står en ny telefon, en tunn utedräkt och vinterjoggingskor. Vet dock inte om jag varit så snäll att jag får något alls...

Kommentarer

  1. Hej! Ja, visst är det svårt att veta vad man ska köpa för julklappar åt andra! Jag önskar mej en ny mobil, bärbar dator, kamera....tror inte att jag heller får alla jag vill ha:) Kram o ha en fin ledighet sen:) Paula

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider