Nyårsafton

Så har en julhelg och en hel vecka mellandagar passerat. Julhelgen blev lugn och skön. Jag fick bl.a. Sofi Oksanens bok "Utrensning" i julklapp, och den har jag läst ut. Eftersom jag såg pjäsen i oktober var det spännande att läsa boken. Man fick mera kött på benen goch samtidigt kompletterade boken och pjäsen varandra.Båda är grymma och obehagliga, men samtidigt kunde jag inte sluta läsa.

Den andra julklappsboken var Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst"... En viss kontrast till "Utrensning". Jag gillar inte riktigt språket i Skäringers bok. Innehållet i krönikorna är däremot väldigt tänkvärt, det är bara svordomarna och vissa vulgära ord som jag inte riktigt gillar.

I går kväll tog jag en promenad i mörkret hos svärmor. Det snöade och var ca minus 6 grader kallt. Jag var genomsvettig, eftersom jag var klädd för ca minus 15.
Nu är det minus sjutton. Grabbarna gnäller att vi borde köra in till Vasa för att köpa raketer till kvällen. Jag skulle inte orka. Har sovit dåligt i natt och känner mig allmänt sur.

Kommentarer

  1. Gott nytt år till dej o familjen! Har städat undan lite här idag. Vi ska ha besök från Purmo ikväll. Det ska skjutas raketer också..Blondi får väl slag:)

    Kram Paula

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider