Första arbetsveckan

Så är då första arbetsveckan till ända. Trött och slut som bara den, trots att det varit väldigt lugnt. Det är ganska skönt att börja jobba innan alla andra dyker upp, man hinner tänka igenom saker och ting, sätta sig in i datasystemet igen, leta material för undervisningen... sådant jag inte hinner på samma sätt när allt kör igång. Nu tror jag till och med att jag har introduktionsföreläsningen för nya studerande ganska klar. Känns bra. Då är det bara att fila på den och korta ner den och göra den begriplig....

Jag tillbringade en kväll och natt hos svärmor medan man och barn var till villan. Jag är ingen villafantast och det var enklast att jag sov hos svärmor, eftersom det inte finns bilväg till villan.

Jag tyckte att jag kommit så bra igång med min "träning". Körde två pass på dryga trettio minuter denna vecka (SPRANG!!!) och i helgen borde jag ut på en 50 minuters lugn länk. Och vad händer? Jo: jag är allmänt olustig, ont i ryggen (fast det blir bättre när jag springer), ont i muskler här och där och tror att snuva är på gång. Skräp, alltså om jag inte får springa i helgen. Jag var ute nästan två gånger om dagen med hundarna på semestern, så jag blir olustig när jag INTE är ute och promenerar eller joggar.

Nåja, imorgon har maken ställt till grillkalas. Det ska bli intressant, majoriteten av gästerna är nämligen folk jag inte känner. Ett par har jag träffat ganska ytligt. Maken och sönerna har fått städa idag, jag har lagat en kola-vinbärspaj som jag ska garnera med grädde och vinbär i morgon, en äppelpaj och så en krusbärspaj som ska få marängtäcke i morgon. Det borde väl räcka som efterrätt åt 7 vuxna och 6 barn. Vi har ju glass också. I övrigt får maken stå för arrangemangen - jag är ingen festmänniska. Jag gillar att umgås med folk men jag blir hypernervös av arrangemangen före. Sedan när folk väl är här och när man tänker på det efteråt är det ju jätteroligt.

Om jag ska fira min stora dag? Nej, skrev jag ju för ett tag sedan. Men samtidigt måste jag väl ha någon tårta i frysen OM någon kommer och hälsar på någon annan gång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider