Söndag kväll

Helgen har varit riktigt trevlig. Den begynnande snuva jag kände av i fredags är nästan försvunnen, min sjuka rygg har jag visserligen kvar. I går, lördag hade vi grillkalas med huvudsakligen helt nya bekanta för min del. Det blev riktigt trevligt. Maken grillade revbensspjäll som han först stekt i ugnen i flera timmar. Grillade gjorde han bara för att få dem att smaka grillade. Därtill grillade han entrecôte. Jag bidrog med tre olika pajer: äppelpaj, vinbärs-kolapaj på mandelmassebotten samt en krusbärspaj. Jag var väldigt nöjd med krusbärspajen. Annars har alltid krusbärspajer smakat alldeles för starkt av krusbären. Undrar om det var det att man kokade upp krusbären och slog bort saften som var hemligheten.

Vi blev sedan bjudna på en alldeles förträfflig söndagslunch hos goda vänner - så dit for helgen!

På kvällen tog jag och maken en gemensam länk, det var riktigt roligt. Vi joggade lugnt ca 50 minuter. För honom gick det säkert litet för långsamt, eftersom farten passade mig. Ryggen och benen kändes helt OK hela tiden, men så fort jag kom hem och satte mig ner så börjar eländet igen. Måste tydligen börja springa på jobbet :D

Vårt mål är att springa Sju sjöar, 14 km, sista helgen i september. Om jag fixar det vet jag inte, men det är ju bra som mål.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider