Måndag på fredag




Håhå. Vissa dagar borde man inte ha stigit upp. Nizzan vaknade i god tid i morse (på soffan, husfar hade snarkat rätt ljudligt). Plockade ihop simdräkt, handduk, toalettsaker och skulle efter förtärd frukost åka iväg till simhallen i Staden. Vad händer? Jo, Nizzan konstaterar att Någon slarvat bort bilnyckeln. Den hängde inte där den SKA hänga. Det pinsamma var, att den enda som använt bilen föregående dag var - just det - Nizzan själv. Sökte och sökte och sökte. Fräste åt sonen som ville vara sällskaplig vid 7-tiden på morgonen. Var inte alls intresserad av att Schalke vunnit över HJK med 6-1. Oförstående mor, alltså. Men ingen nyckel. Försökte söka överallt. Föll mig faktiskt också in att jag kanske tappat den när jag gick in i går kväll och att hundvalpen farit iväg med den. Till saken hör att familjen inte ännu införskaffat någon ny reservnyckel. De 45 minuter Nizzan tänkt använda till att vattenlöpa, användes till att jaga en nyckel. Till slut tog jag beslutet. Fru Nizzan får ta gamla Saaben och stå ut med makens ilskna svordomar när HAN inte har någon bil att fara med när han slår upp korpgluggarna. Sagt och gjort. På med jackan och så böjer hon sig ned och ska sätta på sig skorna. Och vad ligger i ena skon? JO: bilnyckeln. Ridå. Hur den hamnat dit har jag försökt grubbla över hela dagen. Troligen var det så, att den ramlade ut när jag vände ut och in på jackfickorna när jag letade efter nyckeln. Och så ramlade den så lämpligt i skon, att jag inte hörde att den ramlade.... För att trösta mig köpte jag en tårta åt arbetskamraterna i Staden (nåja, det var redan utlovat i förväg) och så tog jag i alla fall en simtur, fastän den blev 20 minuter kortare än planerat. Man måste ju jobba ibland också. Och jag bryr mig inte om ifall chefen läser min blogg. Jag har flextid och jag vet vilka arbetsuppgifter jag ska ha skötta. Gör jag dem inte i dag så ska de göras i nästa vecka.
Sedan hade jag tänkt ladda upp bilder från sommaren och sätta in i bloggen. Men se det blev inte heller bra. Det är bilder från Power Park, Storforsen i Vidsel i Sverige och MinifotbollsVM i Jakobstad.
Ja och som om inte allt skulle gå till skogs i dag, så vill inte datorn känna igen min telefon, som jag tagit bilder med och slutligen vill den inte publicera mitt mycket intelligenta inlägg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider