Hur svårt kan det vara?

I helgen tog Fru Nizzan tjuren vid hornen, satte sig vid datorn med tre böcker om didaktik samt föreläsarens powerpointmaterial. Kan völ inte vara så svårt att skriva en uppsats om didaktikens grundbegrepp, undervisningsmetoder, utvärderingssätt och undervisningsplanering. Trodde hon, ja. Fru Nizzan bläddrade, suckade och skrev. Så var det dags för lunch. När den var klar, försökte hon igen. Och visst, det började ta sig, men när det var dags för bastu och kvällsmat var fortfarande inte första uppgiften av fem klar. Hur svårt kan det vara? Det är ju ingen doktorsavhandling jag ska skriva. Det är nyttigt att få studerandeperspektiv på skrivandet. Men jag undrar ändå hur det kan vara så svårt. Jag tror jag måste ta ett nytt perspektiv. Kanske tänka mig att jag skriver för kommande studerande. Kanske jag då går in för uppgiften på annat sätt, när jag har tid och ork att fortsätta. Hur svårt kan det vara?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider