Storm igen, tydligen

Ute tycks det ha börjat storma igen.  Nåjo. Gårdagen inleddes med ca 10 minusgrader. Jag hade redan i förväg bestämt mig för att övernatta på "mitt" hotell. Satt på jobbet till halv sju och hade inte alls arbetat klart, men då var jag så trött att jag traskade iväg till hotellet. Ute hade det under dagen blivit slask. Regnet öste ner och tidvis var det halt också. Väl planerat, i alla fall. Jag slapp köra dryga hundra kilometer i mörker och regn. Gick till gymmet, tre kvart. Låg framför TV:n och njöt av lugnet. Och fick sova nästan en timme längre än vanligt. Frukosten serverad när man kom ner. Slapp diska. Ja, det där ÄR värt 65 euro. Det gav mig nästan två timmar motion plus avslappning. I dag blev det en kortare arbetsdag. Klockan 13 var jag tvungen att lämna arbetsplatsen, eftersom jag skulle på mammografi till staden 100 km norrut. Mammografin tog knappt 10 minuter. Ändå hade jag alltså satt två timmar av min arbetsdag på den. Tänkte gå och hälsa på Svärmor på sjukhuset. Hon hade dock något program, så vi sågs inte. Tänkte köra till gymmet. Så slog det mig att morgondagens tent fortfarande är halvfärdig. Och den börjar kl. 9. För att inte tala om att morgondagens lektioner är oförberedda. Körde till arbetsplatsen i Norrstaden. Fick låna en dator - och vips - hade en timme gått. Men tenten blev klar. Tänkte köra till gymmet nu då. Men så kände jag en otrolig trötthet i kroppen. Tänkte köra in och hälsa på Svärmor. Men tröttheten sa mig, att nu SKA JAG HEM. Så nu har jag rättat några uppsatser och besvarat några jobbmejl. Men NU ska jag vara ledig. Och vila.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider